UKK - usein kysytyt kysymykset
-Vanliga frågor
​​​​​​​-Frequently Asked Questions

Mietitkö kuinka kirjautua toiseen FUN - keskukseen? Miten liikuntaetuuksilla maksetaan? Mistä löydän kuukausijäsenyyden laskut? Kurkkaa tästä usein kysytyt kysymykset!

Usein kysytyt kysymykset:
​​​​​​​


Jäsenyyden osto

FUN- jäsenyys ostetaan verkkokaupan kautta, klikkaa kohtaa "Osta tästä" - ja valitse keskus. Jäsenyys ostetaan siihen keskukseen, joka on lähin, tai jota tulee oletettavasti eniten käytettyä. FUNin kuukausi- ja vuosijäsenyyksiin kuuluu kuitenkin kaikkien keskusten käyttöoikeus - samalla edullisella hinnalla! Verkkokaupasta pystyt ostamaan myös kertamaksun, viikkojäsenyyden, lahjakortteja sekä muita palveluita.


Liikuntaetuudet

Jos olet jo jäsen, voit siirtää sähköisesti liikuntaetuudet siihen FUN - keskukseen, johon ole jäsenyydet ostanut, etuuksien siirto tehdään etuuksia tarjoavien yritysten (esim. Smartum, ePassi, Edenred) omista sovelluksista / verkkopalvelusta. Otamme vastaan kaikki yleisimmät liikuntaetuudet. Sinun ei tarvitse olla paikalla keskuksessa siirtämässä etuuksia, vaan etuudet voit siirtää milloin ja mistä vain. Saamme keskukseen tiedon sähköpostitse etuuden siirrosta, jonka jälkeen kuittaamme tulevia laskujasi etuuksilla. Saat meiltä kuitin omaan sähköpostiisi, josta tiedät että etuudet on meillä vastaanotettu ja käsitelty. Osa keskuksista ottaa vastaan vielä paperisia liikuntaetuuksiakin, joita voit jättää keskukseen.

Jos et ole vielä jäsen, Smartum sekä ePassi tarjoavat sinulle mahdollisuuden maksaa mitä tahansa palveluamme heti verkkokaupassa, eikä sinun tarvitse tulla tekemään maksua paikan päälle! Tilauksen loppuvaiheessa löydät verkkomaksun lisäksi maksutavan ”Smartum” tai "ePassi". Sivumme ohjaa sinut kirjautumaan liikuntaetuuden omille verkkosivuille, jotta voit suorittaa maksun etänä.


Laskutus

Jäsenyyden oston jälkeen kuukausijäsenyyslaskut tulevat kuukausittain sähköpostiisi. Mikäli laskua ei näy, kurkkaathan myös roskapostin! Sähköpostilaskut lähetetään aina hyvissä ajoin, 14 vuorokautta ennen eräpäivää.

Voit tilata myös kätevän e-laskun, jolloin kuukausimaksut saapuvat suoraan verkkopankkiisi, eikä maksamisesta tarvitse huolehtia kuukausittain. E-lasku tilataan sen FUN- keskuksen nimellä, johon olet jäsenyyden ostanut. Asiakasnumerosi löytyy laskusta, jota tarvitset e-laskuhyväksynnän tekemiseen.

Omat laskusi löydät näppärästi myös omasta FUN- sovelluksestasi. Klikkaa alhaalta oikealta henkilösymbolia -> klikkaa Jäsenyytesi (hallitse sopimustasi ja tarkastele laskujasi) -> Laskut (tarkastele saapuneita laskujasi).

Laskuihin pääset halutessasi oman keskuksesi verkkokaupan kautta (esimerkiksi: kauppa.funkangasala.fi) , kun olet kirjautuneena sisään. Oman nimesi alta löydät painikkeen "omat tiedot" ja sieltä löydät laskusi.

HUOM! Nettisivujen kautta (liikuntakeskusfun.fi) ei ole kirjautumismahdollisuutta, vaan kirjautuminen aina oman keskuksen verkkokaupan kautta.


Oman keskuksen infot ja ohjeet

FUNin puhelinsovelluksen uutiset ja edut- kohdasta löydät oman keskuksesi tärkeitä toimintaohjeita ja infoja, lukaisethan sovelluksen kautta keskuksesi osion, mikäli jokin asia mietityttää. Kun klikkaat näytä kaikki - löydät kaikki infot ja vastaukset useimpiin kysymyksiin oman keskuksesi osalta.


Jäsenyyden irtisanominen

FUN jäsenyyden irtisanominen tapahtuu FUN- sovelluksen kautta.

  • Klikkaa sovelluksen oikeasta alareunasta henkilösymbolia.
  • Klikkaa kohtaa jäsenyytesi
  • Kikkaa kohtaa sopimukset
  • Päätä sopimus

Tarkista, että olet varmasti päättänyt sopimuksesi, ja sinulle ilmestyy sovellukseen sopimuksen ja treeniajan päättymispäivä. Mikäli sinulla ei ole sovellusta käytössäsi, ota yhteyttä oman FUN- keskuksesi asiakaspalveluun sähköpostitse.

Liikuntakeskus FUNin kuukausijäsenellä on 30 päivän irtisanomisaika. Mikäli irtisanomisajalle osuu vielä yksi kuukausimaksu, tulee se maksaa ja jäsenellä on kuntoiluoikeus maksetun kauden loppuun. Jäsenyys tulee irtisanoa aina sovelluksen kautta / kirjallisesti, laskujen maksamatta jättäminen ei ole irtisanomisilmoitus.


Kirjautuminen toiseen FUN- keskukseen

FUN kuukausi- ja vuosijäsenyyteen kuuluu kaikkien Suomen FUN- keskusten käyttöoikeus samaan hintaan! Kulku tapahtuu sovelluksen avulla ja samoilla tunnuksilla.

Sinun tulee kirjautua sisään aina sille kuntosalille, jonne olet menossa treenaamaan

  • Avaa oma sovellus
  • Mene alavalikon "Omat tiedot"- välilehdelle klikkaamalla symbolia oikeassa alareunassa
  • Kirjaudu ulos
  • Kirjoita valikkoon kuntosalin nimi ja valitse valikosta se kuntosali, jonne olet menossa treenaamaan, ​​​​​​​ja kirjaudu uudelleen sisään
  • Käytä aina samoja kirjautumistietoja eli sähköpostiasi ja salasanaasi


Toimi näin, mikäli sovelluksesi ei päästä sinua avaamaan kuntosalin ovea:

  • Varmista aina ensin, että olet kirjautunut oikealle kuntosalille. Mikäli sovelluksesi on kirjautuneena esimerkiksi Lielahteen, se ei avaa ovea Ylöjärvellä
  • Varmista, että kirjautumistiedoissa (sähköposti, salasana) ei ole kirjoitusvirheitä
  • Katso, ettei sovellukseen ole tullut uusia päivityksiä ja jos on, päivitä sovellus. Sovellus tulee päivittää aina, kun sovellus sitä ehdottaa!
  • Varmista, että sovelluksella on lupa käyttää sijaintia
  • Käy puhelimen asetusten kautta katsomassa Liikuntakeskus FUN- sovelluksen sijaintiasetukset: salli tarkka sijainti
  • Mikäli puhelimesi tuntuu hakevan sijaintia hitaasti, avaa sovellus auki hyvissä ajoin ennen ulko-ovea, tällöin ovi avautuu nopeammin kun puhelimesi ehtii löytämään sijainnin
  • Sammuta ja käynnistä uudelleen koko puhelin
  • Sulje sovellus ja käynnistä se uudestaan
  • Poista sovellus ja lataa se uudelleen
  • Jos mikään yllä olevista ei auta, voit laittaa meille tukipyynnön sovelluksen omien tietojen kautta "Tukikeskus"- kohdasta


Käyttäjätunnus ja salasana

Käyttäjätunnuksesi FUN- puhelinsovellukseen sekä oman keskuksen kirjautumiseen on sähköpostisi (se sähköposti, jota olet käyttänyt jäsenyyden oston yhteydessä). Salasanan olet luonut itsellesi jäsenyyden oston yhteydessä, mutta jos et muista salasanaa, saat tilattua uuden salasanan kätevästi FUN- puhelinsovelluksen kautta. Valitse valikosta ensin oma keskuksesi (se FUN- keskus johon olet jäsenyyden ostanut), kirjoita käyttäjätunnuksesi eli sähköpostisi, ja klikkaa tilaa uusi salasana- painiketta. Mikäli sinulla ei ole puhelinsovellusta käytössä, pystyt tilaamaan uuden salasanan myös oman keskuksesi verkkokaupan (esim. kauppa.funkangasala.fi) kautta.

HUOM! Nettisivujen kautta (liikuntakeskusfun.fi) ei ole kirjautumismahdollisuutta, vaan kirjautuminen aina oman keskuksen verkkokaupan kautta.


Ryhmäliikunta

Paikan ryhmäliikuntatunneille varaat FUN puhelinsovelluksesta. Kun tulet keskukseen, muista vahvistaa varaus sovelluksesta ryhmäliikuntatunnille osallistumisesta 10 minuuttia ennen tunnin alkua, jotta varaus pysyy voimassa. Sovellus ehdottaa vahvistamista automaattisesti, kun olet tullut keskukseen sisään. Keskuskohtaiset ryhmäliikunnat löydät sovelluksesta aina kyseisen keskuksen jumppakalenterista. Jos käyt ryhmäliikunnoissa useassa eri keskuksessa, muista vaihtaa keskusta varataksesi tunteja toisaalle.


Asiakaspalvelu

Oman FUN- keskuksesi asiakaspalveluun saat yhteyden FUN puhelinsovelluksen tukikeskuksen kautta sekä sähköpostitse. Osassa FUN- keskuksista on asiakaspalvelua myös paikan päällä tiettyinä vakituisina aikoina, kurkkaa tästä oman keskuksesi yhteystiedot ja asiakaspalveluajat: https://liikuntakeskusfun.fi/fi-fi/article/etusivu/funin-kuntokeskukset/87/


Videokirjasto

FUN videokirjaston treeneihin ja virtuaalitunteihin pääset tietokoneella oman keskuksesi verkkokaupan kautta (esimerkiksi: kauppa.funkangasala.fi) , kun olet kirjautuneena sisään. Pääset videokirjaston treeneihin myös puhelimella FUN puhelinsovelluksen kautta uutiset ja edut- osiosta videokirjasto. Videokirjaston avulla treenaat missä ja milloin vain! Videokirjasto on käytössä voimassaoleville kuukausi- ja vuosijäsenille.

HUOM! Nettisivujen kautta (liikuntakeskusfun.fi) ei ole kirjautumismahdollisuutta, vaan kirjautuminen aina oman keskuksen verkkokaupan kautta.


Köpa medlemskap

Ett FUN-medlemskap köps via webbshopen. Klicka på "Osta tästä" och välj center. Medlemskapet köps för det center som är närmast eller som du förväntar dig att använda mest. Alla FUN:s månads- och årsmedlemskap inkluderar dock tillgång till alla center till samma låga pris! I webbshopen kan du också köpa engångspass, veckomedlemskap, presentkort och andra tjänster.


Motionsförmåner

Om du redan är medlem, kan du överföra motionsförmåner elektroniskt till det FUN-center där du köpt ditt medlemskap. Överföringen görs via de företag som tillhandahåller förmåner (t.ex. Smartum, ePassi, Edenred) i deras egna appar eller webbtjänster. Vi accepterar alla vanliga motionsförmåner. Du behöver inte vara på plats för att överföra förmånerna – det kan göras när och var som helst. Centret får ett e-postmeddelande om överföringen och därefter drar vi av beloppet från dina kommande fakturor. Du får ett kvitto till din e-post som bekräftelse på att förmånerna mottagits och behandlats. Vissa center tar fortfarande emot pappersförmåner, som du kan lämna in på plats.

Om du ännu inte är medlem, erbjuder Smartum och ePassi möjligheten att betala för vilken som helst av våra tjänster direkt via webbshopen, utan att behöva göra betalningen på plats! I slutet av din beställning ser du förutom nätbetalning även betalningsalternativen ”Smartum” och ”ePassi”. Vår sida guidar dig till motionsförmånens egen webbplats där du kan logga in och slutföra betalningen på distans.


Fakturering

Efter att du köpt medlemskapet skickas månatliga fakturor för ditt medlemskap till din e-post. Om fakturan inte syns, kolla gärna din skräppost! Fakturor via e-post skickas alltid i god tid, 14 dagar före förfallodatum.

Du kan också beställa en smidig e-faktura, där månadskostnaderna skickas direkt till din internetbank och du slipper tänka på att betala varje månad. E-fakturan beställs under namnet på det FUN-center där du köpte ditt medlemskap. Ditt kundnummer, som behövs för att aktivera e-fakturan, finns på din faktura.

Du hittar dina fakturor enkelt i din egen FUN-app. Klicka på personikonen längst ner till höger -> klicka på "Ditt medlemskap" (hantera ditt avtal och granska dina fakturor) -> "Fakturor" (granska dina mottagna fakturor).

Du kan också komma åt dina fakturor via din centers webbshop (till exempel: kauppa.funkangasala.fi) när du är inloggad. Under ditt namn hittar du knappen "Mina uppgifter", där du kan se dina fakturor.

Obs! Det går inte att logga in via huvudsidan (liikuntakeskusfun.fi). Logga alltid in via webbshopen för ditt specifika center.


Information och instruktioner för ditt center

I avsnittet ”Nyheter och förmåner” i FUN-appen hittar du viktig information och instruktioner för ditt center. Om du har några frågor, kontrollera sektionen för ditt center i appen. Genom att klicka på "Visa allt" hittar du all information och svar på de vanligaste frågorna om ditt center.


Avsluta medlemskap

Uppsägning av ditt FUN-medlemskap sker via FUN-appen.

  • Klicka på personsikonen i nedre högra hörnet av appen
  • Välj Ditt medlemskap
  • Klicka på Avtal
  • Välj Avsluta avtal

Kontrollera att du verkligen har avslutat ditt avtal. Appen visar slutdatumet för ditt avtal och din träningstid. Om du inte har tillgång till appen, kontakta kundtjänsten på ditt lokala FUN-center via e-post.
Månadsmedlemmar hos FUN har en uppsägningstid på 30 dagar. Om en månadsbetalning infaller under uppsägningstiden måste den betalas, och medlemmen har träningsrätt till slutet av den betalda perioden. Medlemskapet måste alltid sägas upp via appen eller skriftligen—att inte betala fakturor räknas inte som en uppsägningsanmälan.


Logga in på ett annat FUN-center

FUN:s månads- och årsmedlemskap inkluderar tillgång till alla FUN-center i Finland till samma pris! Tillgång sker via appen med samma inloggningsuppgifter.

Så här loggar du in på ett annat center:

  • Öppna FUN-appen.
  • Gå till "Mina uppgifter" via symbolen längst ner till höger.
  • Logga ut.
  • Ange namnet på gymmet du vill besöka i menyn, välj det och logga in igen med samma e-post och lösenord.


Om din app inte öppnar dörren till gymmet:

  • Kontrollera att du är inloggad på rätt gym. Om du till exempel är inloggad på Lielahti öppnas inte dörren till Ylöjärvi.
  • Kontrollera att det inte finns några skrivfel i dina inloggningsuppgifter (e-post och lösenord).
  • Kontrollera om det finns nya uppdateringar för appen och uppdatera om det behövs.
  • Säkerställ att appen har behörighet att använda din plats.
  • Gå till telefonens inställningar och säkerställ att FUN-appen har tillåtelse att använda ”exakt plats”.
  • Om telefonen har svårt att hitta platsen snabbt, öppna appen i god tid innan du når ytterdörren.
  • Starta om telefonen.
  • Stäng appen och starta den igen.
  • Avinstallera appen och ladda ner den på nytt.


Om inget av detta fungerar, skicka en supportförfrågan via "Supportcenter" i avsnittet "Mina uppgifter" i appen.


Användarnamn och lösenord

Ditt användarnamn för FUN-appen och inloggning till ditt center är din e-postadress (den e-post du använde vid medlemskapsköpet). Du skapade ditt lösenord vid köpet. Om du glömt lösenordet kan du enkelt beställa ett nytt via FUN-appen. Välj först ditt center i appen, ange din e-post och klicka på "Beställ nytt lösenord." Om du inte använder appen kan du också beställa ett nytt lösenord via webbshopen för ditt center (t.ex. kauppa.funkangasala.fi).

Obs! Det går inte att logga in via huvudsidan (liikuntakeskusfun.fi). Logga alltid in via webbshopen för ditt specifika center.


Gruppträning

Du bokar gruppträningspass via FUN-appen. När du anländer till centret, kom ihåg att bekräfta din bokning i appen 10 minuter innan passet börjar för att behålla din plats. Appen påminner dig automatiskt när du kommer in i centret. Scheman för gruppträning i varje center finns i appen under respektive center. Om du deltar i gruppträning på flera center, kom ihåg att byta center i appen för att boka pass på rätt plats.


Kundservice

Du kan kontakta ditt FUN-centers kundservice via supporten i FUN-appen eller via e-post. Vissa FUN-center har även kundservice på plats under specifika tider. Kolla kontaktuppgifter och kundservicetider för ditt center här: https://liikuntakeskusfun.fi/fi-fi/article/etusivu/funin-kuntokeskukset/87/


Videobibliotek

Du kan använda FUN:s videobibliotek för träning och virtuella pass via datorn genom webbshopen för ditt center (t.ex. kauppa.funkangasala.fi) när du är inloggad, eller via FUN-appen under "Nyheter och förmåner." Med videobiblioteket kan du träna var och när du vill! Videobiblioteket är tillgängligt för aktiva månads- och årsmedlemmar.

Obs! Det går inte att logga in via huvudsidan (liikuntakeskusfun.fi). Logga alltid in via webbshopen för ditt specifika center.


Membership Purchase

A FUN membership is purchased through the online store. Click "Osta tästä" and select your center. The membership is purchased for the center closest to you or the one you expect to use the most. However, all FUN monthly and annual memberships include access to all centers at the same affordable price! You can also purchase single entries, weekly memberships, gift cards, and other services from the online store.


Exercise Benefits

If you are already a member, you can transfer exercise benefits electronically to the FUN center where your membership was purchased. The transfer is made through the apps or online services of the benefit providers (e.g., Smartum, ePassi, Edenred). We accept all common exercise benefits. You don’t need to be physically present at the center to make the transfer; it can be done anytime and from anywhere. Once the transfer is completed, the center will be notified via email, and we will apply the benefits to your upcoming invoices. You will receive a receipt via email confirming the successful transfer. Some centers still accept paper exercise benefits, which you can leave at the center.

If you are not yet a member, Smartum and ePassi allow you to pay for any of our services directly through the online store without needing to make the payment on-site! At the end of your order, you will see payment options like “Smartum” or “ePassi” in addition to regular online payment. Our system will guide you to log in to the exercise benefit’s website to complete the payment remotely.


Billing

After purchasing a membership, monthly invoices for your membership will be sent to your email. If you don’t see the invoice, please check your spam folder! Email invoices are always sent well in advance, 14 days before the due date.

You can also opt for a convenient e-invoice, where monthly fees are sent directly to your online bank, so you don’t need to handle payments manually every month. E-invoices are ordered under the name of the FUN center where you purchased your membership. Your customer number, needed for the e-invoice setup, can be found on your invoice.

You can conveniently find your invoices in your own FUN app as well. Click the person icon at the bottom right -> click "Your Membership" (manage your contract and view your invoices) -> "Invoices" (view your received invoices).

You can also access your invoices through your center’s online store (e.g., kauppa.funkangasala.fi) when logged in. Under your name, you will find the "My Information" button, where you can view your invoices.

Note: There is no login option on the main website (liikuntakeskusfun.fi); you must log in via your specific center’s online store.


Information and Instructions for Your Center

In the “News and Benefits” section of the FUN app, you’ll find important instructions and information specific to your center. If you have questions, check your center’s section in the app for answers. Clicking "Show All" will display all information and answers to most questions related to your center.


Membership Cancellation

You can cancel your FUN membership through the FUN app.

  • Click the person icon in the bottom right corner of the app.
  • Select Your Membership
  • Click Contracts
  • Choose End Contract

Make sure you have confirmed the termination of your contract. The app will display the contract and training period's end date. If you do not have access to the app, please contact your own FUN center’s customer service via email.
FUN gym members have a 30-day notice period for cancellation. If a monthly payment falls within the notice period, it must be paid, and the member retains their training rights until the paid period ends. Membership cancellations must always be done via the app or in writing—failure to pay invoices does not count as a cancellation notice.


Logging Into Another FUN Center

FUN monthly and annual memberships grant access to all FUN centers in Finland at the same price! Access is managed through the app using the same login credentials.

Steps for logging into another center:

  • Open the FUN app.
  • Navigate to "My Profile" by clicking the symbol in the lower-right corner.
  • Log out.
  • Enter the name of the gym you want to visit in the menu, select it, and log in again using the same email and password.


If your app doesn’t allow you to open the gym door:

  • Ensure you are logged into the correct gym. For example, if the app is logged into Lielahti, it won’t open the door at Ylöjärvi.
  • Double-check that there are no typos in your email or password.
  • Check for app updates and install them if available (you must allways install new updates).
  • Ensure the app has permission to access your location.
  • In your phone settings, ensure the FUN app has "Precise Location" enabled.
  • If your phone is slow to locate your position, open the app in advance before approaching the door.
  • Restart your phone.
  • Close and reopen the app.
  • Reinstall the app if necessary.

If none of the above helps, submit a support request via "Support Center" in the FUN app under "My Profile."


Username and Password

Your username for the FUN app and your center login is your email (the email used when purchasing the membership). You created your password during membership purchase. If you forget it, you can request a new password via the FUN app. Select your center, enter your email, and click "Request New Password." If you don’t use the app, you can also request a new password via your center’s online store (e.g., kauppa.funkangasala.fi).

Note: There is no login option on the main website (liikuntakeskusfun.fi); you must log in via your specific center’s online store.


Group Classes

You can book group exercise classes via the FUN app. When you arrive at the center, confirm your booking within 10 minutes before the class starts to keep your reservation. The app will prompt you to confirm once you enter the center. Each center’s group exercise schedule can be found in the app. If you attend group classes at multiple centers, make sure to switch centers in the app when booking classes elsewhere.


Customer Service

You can contact your FUN center’s customer service via the support center in the FUN app or by email. Some FUN centers also have on-site customer service at specific times. Check your center’s contact details and service hours here: https://liikuntakeskusfun.fi/fi-fi/article/etusivu/funin-kuntokeskukset/87/


Video Library

You can access the FUN video library for workouts and virtual classes on your computer through your center’s online store (e.g., kauppa.funkangasala.fi) or via the FUN app in the “News and Benefits” section. The video library allows you to work out anytime, anywhere! It is available to active monthly and annual members.

Note: There is no login option on the main website (liikuntakeskusfun.fi); you must log in via your specific center’s online store.


FUNin kuntokeskukset
-FUN center
​​​​​​​-FUN fitness centers

Liikuntakeskus FUNin jäsenenä liikut samalla hinnalla kaikissa Suomen FUN liikuntakeskuksissa, ilman sitoutumista! Jäsenyytesi on voimassa heti ja pääset treenille välittömästi ilman odottelua, lataamalla oman FUN sovelluksen.

Som medlem i FUN Motionscenter du kan träna i alla Finlands motionscenter! Medlemskapet är i kraft genast och du slipper att träna genast utan att vänta genom att ladda in FUN mobilappen.

​​​​​​​As a member of Fitness Center FUN, you can work out at all FUN fitness centers across Finland for the same price, with no commitment! Your membership is active immediately, and you can start training right away by downloading the FUN app.

Lue lisää